wolfisz |
Wysłany: Pon 19:39, 08 Maj 2006 Temat postu: Encyklopedia Innosa w Gothicu |
|
Innos
Według wyznawców jest pierwszym i najpotężniejszym z bogów. To on dał światu i ludzkości Słońce. W jego władaniu znajduje się światło i ogień. Innos jest też sprawiedliwością i prawem. Kapłanami Innosa są Magowie Ognia. Mówi się też, że są strażnikami jego woli. Ktokolwiek im się sprzeciwia, sprzeciwia się Innosowi odrzucając jego łaskę. Cokolwiek Graczu myślisz o takiej argumentacji, przyjmij ją za dobrą monetę, bo to dzięki niej można jako Mag wejść na statek już w pierwszym rozdziale i pozbierać tam kilka drobnych rzeczy (pilnujący go strażnik ulegnie naszej łagodnej acz zdecydowanej perswazji). Główna siedziba Magów Ognia znajduje się w klasztorze na samotnej skale, do którego prowadzi jedna jedyna wąska ścieżka zakończona kamiennym mostem. Przed dostąpieniem zaszczytu bycia Magiem Ognia trzeba poterminować jako Nowicjusz. Celem życia Nowicjuszy jest służba Innosowi. Obowiązują tutaj prawa jak w każdej shierarchizowanej instytucji, czyli wykonują oni kluczowe prace typu zamiatanie, pilnowanie owiec, uprawianie ogrodu, wyrób wina. Księgi wolno im zgłębiać w wolnych chwilach, których pewnie nie mają za wiele. Prawdę mówiąc jakoś nie widać podczas gry zbyt wielu zaczytanych Nowicjuszy, za to zamiatających jest sporo... Każdego roku Nowicjusze Innos Magowie udają się do Słonecznego Kręgu, by zainicjować tam nowy cykl (Słoneczny Krąg to miejsce, w którym Poszukiwacze psują Oko Innosa).
Wojownikami Innosa są paladyni. Jego wola jest ich prawem, a siły szukają w modlitwie. Paladyni i Magowie są elitą w Gothic i służba Innosowi to niejako ich obowiązek. Spośród zwykłych ludzi przykładem świeci Thorben (ślusarz/stolarz w Korinis, u którego kupujemy wytrychy). To bardzo bogobojna postać, choć jak przyjdzie co do czego (czyli zdobywania umiejętności otwierania zamków), to bezwzględnie ściągnie z nas 200 sztuk złota – biznes to biznes.
Oprócz wartości ideologicznej i metafizycznej wiara w Innosa ma kilka odniesień praktycznych. Kluczowym elementem jest artefakt zwany Okiem Innosa, który może nosić tylko wybraniec. Oko Innosa zawiera cząstkę jego boskiej mocy i chroni wybrańca przed siłami zła „kiedy nadejdzie odpowiedni moment”. Tym momentem jest walka ze smokami. Bez Oka Innosa na piersi nie ma co do smoka podchodzić; nie otworzymy też ostatniej bramy w VI rozdziale.
Inną ważną pozostałością po naszym bogu są Łzy Innosa. To piorunująca mikstura, z którą stykamy się w V rozdziale. Znajdujemy ją w klasztorze, a służy ona do wykonania runy teleportacji do pomieszczenia zawierającego najlepszą zbroję (dla każdej gildii służą czym innym). Poza tym ta mikstura zapewnia Magom Ognia (ale tylko im) specjalne moce (siła i zręczność w górę). Jeśli użyje jej ktoś inny – umrze. Oto co może o nich opowiedzieć Pyrokar:
"Legenda głosi, że dzięki Łzom wojownicy Innosa mogli dokonywać nadludzkich wręcz czynów. Zdawali się niewrażliwi na zmęczenie i mieli siłę dwóch niedźwiedzi. Najwspanialszych czynów dawnych dni dokonywano właśnie dzięki Łzom. Ale Łzy Innosa mogą też nieść cierpienie i śmierć. Tylko członkowie naszego zakonu mogą ich skosztować. Inni ludzie, nawet paladyni w służbie naszego pana, zginęliby w okrutnych męczarniach. Gdy Innos zrozumiał, że w obronie swojego dzieła przyjdzie mu stoczyć walkę z własnym bratem, bardzo się zasmucił. Zaczął łkać, a jego łzy spadły do naszego świata. Było ich wiele, gdyż miłosierny bóg płakał przez całe 13 lat. Ludzie, którzy znaleźli jego łzy i skosztowali ich, zyskali nadnaturalną siłę i jasność umysłu. Ujrzeli dzieło Innosa w pełnej krasie i zaczęli mu służyć. Byli to więc pierwsi członkowie Bractwa Ognia. Łzy dały im siłę, odwagę i mądrość. Ale to było bardzo dawno temu, a odkąd po raz ostatnio widziano Łzy, minęło z górą 250 lat."
Poza tym w naszej krainie co rusz spotykamy Kapliczki Innosa, przed którymi możemy się pomodlić. Zwykła modlitwa jest dla przyjemności, ale gdy dorzucimy do niej nieco złota, to będziemy mieli trochę określonych nagród. Np. Mag za 50 sztuk złota dostaje trwale +2 mana, a za 100 sztuk + 4 mana (oczywiście nie cały czas i nie za każdym razem...).
Żeby dostąpić zaszczytu zostania kapłanem Innosa, czyli Magiem Ognia trzeba przejść Próbę Ognia i złożyć Przysięgę Ognia przed Pyrokarem. Nasze życie staje się wtedy „jednością z ogniem”. Jest to niezbędne dla dalszego przebiegu gry, ale daje też określone korzyści: dostajemy Szatę Maga Ognia, możemy poznawać kręgii magii, no i inni zaczynają się do nas czasem zwracać „Mistrzu” lub „Panie” (to bardzo miłe po pierwszym okresie ciężkiego zdobywania doświadczeń jako Nowicjusz, prawda?). Poza tym za przysięgę dostajemy +400 pkt, a jeśli poprosimy o łaskę dla Nowicjusza Dyriana, to mamy następne +125 (100 od Pyrokara i 25 po rozmowie z Dyrianem).
Innos często występuje też w mowie potocznej bohaterów Gothic. Najczęściej jako formuła powitania/pożegnania lub błogosławieństwo. |
|